Cari Guna Google

21.4.11

Google Doodle Earth Day 2011 - Sambutan Hari bumi

Hari Bumi, dikreditkan dengan pelancaran gerakan persekitaran moden di AS, muncul sebagai doodle Google lagi

Jika anda membuka halaman Google anda akan melihat gambar seperti pelbagai haiwan liar di habitat semulajadi mereka di atas search box Google.

Google doodle ini, dibina di sekitar logo gergasi enjin carian Google, adalah sambutan HariBumi yang ke-41 tahun, untuk meningkatkan kesedaran dan penghargaan bagi dunia alam.

Adegan interaktif ini mempunyai dua panda, salah satunya kejutan yang lain dengan bersin ketika anda menempatkan tetikus di atasnya, mengangguk ini video YouTube. ciri-ciri animasi yang lain termasuk ikan yang berenang sampai air terjun, seekor beruang koala mendaki dan ke bawah pohon kayu putih dan seekor penguin melompat dari sebuah gunung.

Tahun lalu Google merayakan Hari Bumi dengan hutan hujan tropika, yang memaparkan enam burung beo, sedangkan tahun sebelum logonya memaparkan sebuah ilustrasi tentang air terjun dan pelangi kehidupan laut.

Walaupun beberapa pengkritik telah mempersoalkan keberkesanan hari kesedaran ini, Hari Bumi pertama di Amerika Syarikat pada tarikh 22 April 1970 dikreditkan dengan pelancaran gerakan persekitaran moden.

Lihat aksi anak Panda yang cute ni bersin...




4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...